pon. – pt. – 9:00 – 17:00

sob. – nd. – 9:00 – 13:00

Jak wyjąć akumulator z Mercedesa A klasa?

Mercedes klasy A to zadebiutował w roku 1997, a produkcja jego pierwszej generacji trwała do roku 2005. Pojazd wyróżniał się wieloma ciekawymi rozwiązaniami, których na próżno szukać u konkurencji. Jednym z nich jest lokalizacja akumulatora.

Mercedes klasy A – nowocześnie, niecodziennie

Był to pierwszy osobowy samochód ze stajni Mercedesa, który miał napęd na przednią oś. Dużą innowacją, która wpłynęła na bezpieczeństwo podróżujących nim osób, był tryb absorpcji zgniecenia, nazywany czasem „trybem sandwich”. Jego model działania jest niezwykle prosty: po kolizji czołowej silnik wślizguje się pod podłogę, a nie do środka auta, przez deskę rozdzielczą, co znacznie zmniejszało ryzyko obrażeń pasażerów.

Za sprawą dość specyficznej konstrukcji, auto zarówno cieszy oko właściciela, jak i zapewnia sporo miejsca w środku. Po stronie atutów wypada też wymienić pokaźnych rozmiarów bagażnik, który w Mercedesie W168 ma pojemność wynoszącą 390 litrów.

Producent zdecydował się na nieduży upgrade pojazdu w 2001 roku. Właśnie wtedy zadebiutowała wersja z przedłużoną sylwetką, tak zwany Long, który został oznaczony jako Mercedes-Benz V168. Pojazd występuje w wersji z silnikami benzynowymi (1.4, 1.6, 1.9, 2.1) oraz napędem Diesla o pojemności 1.7 litra.

Seria A wciąż jest obecna na rynku, jednak z biegiem czasu znacznie ewoluowała. Zdaniem wielu ekspertów związanych z branżą, ewolucja poszła w bardzo dobrym kierunku. Czwarta generacja, która zadebiutowała w 2018 roku jako W177 zbiera przychylne opinie. Jeszcze w poprzedniej, trzeciej generacji, Mercedes zaczął eksperymentować z silnikami elektrycznymi E-cell.

Jak wyjąć akumulator z Mercedesa A-klasa?

Zwykle gdy chcemy wyjąć akumulator, musimy podnieść maskę pojazdu i szukać tej części w okolicy silnika. W Mercedesie rozwiązano jego umiejscowienie w niezwykle nietypowy sposób, który dla wielu właścicieli jest dużym zaskoczeniem.

Dostęp do akumulatora znajduje się pod nogami pasażera. Trzeba zdjąć dywanik, a następnie odkręcić śrubę, która zabezpiecza ten moduł. Po udanym zabiegu zyskujemy dostęp do pokrywy, którą trzeba podnieść i odłożyć w bezpiecznym miejscu.

Naszym oczom powinna ukazać się wnęka, gdzie znajduje się akumulator. Aby go odkręcić, będziemy potrzebowali klucza 13 z możliwie długą rączką. Na początku musimy oczywiście odpiąć klemy. Duże znaczenie ma tutaj kolejność, w jakiej weźmiemy się za ten proces.

Na początku odkręcamy klemę ujemną, a dopiero później dodatnią. Po tym zabiegu możemy podnieść rozładowany akumulator i odłożyć go w bezpieczne miejsce. Teraz trzeba włożyć nowy. Następnie zakładamy klemy, jednak tym razem kolejność jest odwrotna: najpierw dokręcamy klemę dodatnią, a później ujemną.

Mercedesy klasy A to dość specyficzne auto, przynajmniej pod kątem akumulatora. Cały zabieg wymontowania ogniwa lepiej powierzyć fachowcom m.in. ze względu na drugi akumulator pomocniczy, który często pojawia się w autach tego producenta. Dla fachowca jest to kilkanaście minut pracy, a dla osoby, która nie zna zasad postępowania z tym autem, wyjęcie akumulatora w Mercedesie klasy A może urosnąć do rangi sporego problemu.

Najnowsze komentarze

    Podziel się postem

    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on email

    Przeczytaj też