pon. – pt. – 9:00 – 17:00

sob. – nd. – 9:00 – 13:00

Czy Mercedes A klasa ma isofix?

Isofix to system zapięć, który umożliwia bezproblemowe zamontowanie w pojeździe fotelika dla dziecka. Mercedes to firma, która nie stroni od nowoczesnych i przydatnych rozwiązań, więc obecność tego mechanizmu wydaje się czymś, co można brać niemal za pewnik. Czy teoria pokrywa się z praktyką?

Czym jest ISOFIX?

Pełna nazwa tego oznaczenia, to właściwie ISO Fixture. Ważną informacją, którą warto zapamiętać, jest to, że system mocowania został dokładnie opisany w standardzie ISO 13216. Jeśli w instrukcji Mercedesa znajdziemy informacje o tym, że jest on z tą normą kompatybilny, to o ISOFIX można być w pełni spokojnym.

System składa się z dwóch uchwytów, które zwykle mocuje się między siedziskiem a oparciem fotela. Ciekawym rozwiązaniem, na jakie zdecydowano się w przypadku ISOFIX-a jest montaż tych uchwytów bezpośrednio do konstrukcji pojazdu, nie do fotela.

Zgodnie z ideą projektantów, ma to jeszcze bardziej wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów. ISOFIX bazuje na zatrzaskach, dzięki czemu montaż jest jednocześnie stabilny i nie wymaga praktycznie żadnej wiedzy technicznej. Gdy usłyszymy charakterystyczny podwójny „klik”, to znaczy to, że fotelik dla dziecka jest zamocowany właściwie.

Z czasem wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie w postaci tak zwanego górnego pasa kotwiczącego, które jeszcze bardziej zwiększa poziom bezpieczeństwa. System ISOFIX jest obecny na rynku od 1991 roku, a standardem stał się osiem lat później, od 1999 roku.

Jest to bardzo ważna data w kontekście obecności tego rozwiązania w wielu samochodach, które wciąż są w użyciu. Co warto podkreślić, w takim samym stopniu dotyczą one Mercedesa, jak i pojazdów innych marek. W Polsce – fotelik jest obowiązkowy do wzrostu 150 cm, nawet do pełnoletniości.

Klasa A – czy ma mocowanie ISOFIX?

Pojazdy z logo Mercedesa, które przynależą do klasy A, zadebiutowały w 1997 roku. Pierwszy pojazd nosił oznaczenie wewnętrzne producenta W168 i produkowany był w latach 1997-2005. Co ciekawe, był to pierwszy pojazd producenta, który posiadał napęd na przednią oś poza busem MB100 w wersji osobowej oraz jeszcze starszego modelu: 206.

Warto też zwrócić uwagę na zastosowanie specjalnego systemu absorpcji siły zderzenia, który czasem określa się mianem systemu sandwich. Działa on w taki sposób, że podczas zderzenia, silnik wraz ze skrzynią wślizgiwał się pod podłogę, a nie do wnętrza auta, co znacznie zwiększyło bezpieczeństwo pasażerów.

Obecnie w tej klasie Mercedes ma już auto czwartej generacji, który nosi oznaczenie W177. W zdecydowanej większości aut tego typu można odnaleźć system ISOFIX, jednak – jako że stał się on obowiązującym standardem dopiero od 1999 roku – nie jest to regułą.

Na szczęście każdy z nas może szybko sprawdzić, czy auto spełnia te normy. Jeśli z tyłu, na kanapie, znajdziemy charakterystyczne dwa „haki”, czy też właściwie zatrzaski, to jest to jednoznaczna odpowiedź na postawione w tym tekście pytanie. Można spodziewać się tego, że znajdziemy je w zdecydowanej większości pojazdów, jednak dla własnego komfortu, warto poświęcić kilka minut i dokładnie sprawdzić, czy aby na pewno tam są.

Najnowsze komentarze

    Podziel się postem

    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on email

    Przeczytaj też