pon. – pt. – 9:00 – 17:00

sob. – nd. – 9:00 – 13:00

Czy Mercedes W204 ma DPF?

Filtr cząstek stałych to jeden z tych elementów samochodów, którego wprowadzenie – zdaniem wielu pasjonatów motoryzacji – było decyzją bardzo kontrowersyjną. Z biegiem czasu, z opcji, stał się on standardem, który w dużej mierze został kierowcom narzucony. Czy słusznie?

Czym jest i jak działa filtr DPF?

Początkowo filtr cząstek stałych szczególnie upodobali sobie producenci z Francji. W pierwszych latach był on jedynie opcją, ciekawostką, na którą klient mógł się zdecydować, ale żadne przepisy go do tego nie zmuszały. Zdecydowanie częściej montowano go w silnikach Diesla niż w tradycyjnych motorach na benzynę, jednak z biegiem czasu, można było go też spotkać w silnikach tego typu.

Sytuacja uległa zmianie w 2005 roku, kiedy weszła w życie norma EURO-4. Wymusiła ona stosowanie filtrów DPF. Z biegiem czasu i wprowadzaniem kolejnych norm (obecnie obowiązującą jest EURO-6), filtr cząstek stałych został rozpowszechniony także na silniki benzynowe, które mają bezpośredni wtrysk paliwa.

Mimo z założenia szczytnych celów, jakie przyświecały tego typu rozwiązaniom jak DPF, wielu kierowców zwracało uwagę na niezbyt praktyczny aspekt filtrów. W starszych generacjach dobrze radziły sobie zwłaszcza w ruchu autostradowym, a „wykańczał je” ruch miejski.

Prowadziło to do kontrowersyjnych sytuacji, kiedy kierowcy decydowali się na przepalanie filtrów. Warto wiedzieć, że taki zabieg jest nielegalny. W Polsce grozi za to mandat do 500 złotych. U naszych zachodnich sąsiadów za jazdę z wyciętym lub przepalonym filtrem można zapłacić nawet 1000 euro grzywny. Coraz powszechniejszy w radiowozach drogówki jest też profesjonalny sprzęt diagnostyczny, który pozwala ustalić stan filtra DPF w zaledwie kilka minut.

Czy Mercedes W204 ma filtr DPF?

Auto przynależy do C-klasy. Pierwszy pojazd od Mercedesa w tym segmencie rynku został zaprezentowany w 1994 roku i w tym samym roku zdobył trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Jak na wersję, która dopiero wchodziła do sprzedaży, był to tym większy powód do dumy.

Pierwsza generacja była wielkim sukcesem, co zapewne zaważyło na tym, że firma postanowiła produkować pojazd w aż czterech wersjach: Classic, Esprit, Elegance oraz Sport. Pojawiły się także limitowane, niezwykle cenione na rynku serie. Pojazd doczekał się dwóch face-liftingów, a jego następca został wprowadzony do produkcji w 2000 roku.

Trzecia generacja, a więc właśnie Mercedes W204 powstawała m.in. w fabrykach w Bremie i Sindelfingen między 2007 a 2014 rokiem. Oznacza to, że pojazd opuszczał taśmy produkcyjne w czasach, kiedy norma EURO-4 już obowiązywała.

Jest to więc odpowiedź na zadane w tytule tego wpisu pytanie. Tak, Mercedes W204 ma filtr DPF, jednak występuje on tylko w tych pojazdach , w których wtedy musiały być stosowane filtry czyli z silnikami Diesla.

Najnowsze komentarze

    Podziel się postem

    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on email

    Przeczytaj też